Mixtape.

Nieuw!

kattuk.nl/Nieuws Algemeen (Page 117)

Nieuws Algemeen

Uitslag Verkiezingen Europees Parlement Katwijk

Update: de officiële uitslag is bekend! Geen ronkende persberichten dit keer, wel een kort bericht op de site van de gemeente Katwijk met de uitslag.  In Katwijk lag het opkomstpercentage met 36,59%, onder het landelijk gemiddelde van 38%. In totaal zijn er 17.076 stemmen uitgebracht.

De stijlloze stemmentellers van #GeenPeil zaten aardig in de goede richting, maar hadden de PVV te hoog ingeschat (18% ipv 15%) en de CU/SGP weer te laag (21% ipv 27%). 

Opmerkelijk is dat de PVV, ondanks de landelijke terugval, niet alleen in Katwijk maar ook in de andere biblebelt gemeenten redelijk goed heeft gescoord. De PVV blijft dus een aanzienlijke aanhang houden in deze, overwegend, christelijke gemeenten.  

De PVV heeft overigens in Katwijk niet meegedaan aan de raadsverkiezingen van afgelopen maart, anders had het politieke landschap er weleens heel anders uit kunnen zien.

Of dit goed of slecht is..of geen zak uitmaakt…laten we aan jullie over…

Vrijwilligersprijzen Katwijk 2014

Weet je nog, 10 december vorig jaar werd Richard Vink (rechts op de foto) vrijwilliger van het jaar in de categorie tot 25 jaar.  Hij en de winnaars uit de andere categorieën kregen hun prijs tijdens het VIPcafé uitgereikt door de burgemeester.

De voorbereidingen voor dit jaar  zijn weer gestart! VIP Katwijk roept iedereen op om een persoon of organisatie voor te dragen voor de vrijwilligersprijzen.

Katwijk krijgt eigen mountainbike parcours

Katwijk krijgt een eigen ATB-baan op voormalig Marinevliegkamp Valkenburg. Initiatiefnemer is de wielerclub van IJsclub Voorwaarts Katwijk. Samen met de gemeente en het Rijksvastgoed- en ontwikkelingsbedrijf (RVOB), eigenaar van het terrein, zijn de mogelijkheden onderzocht. Planning is dat nog dit jaar het parcours geopend wordt.

“Als sportieve gemeente vinden wij een openbaar toegankelijk drie kilometer lang mountainbike parcours een echte aanwinst voor Katwijk. De baan wordt een mooie sportieve uitdaging voor iedereen.”, aldus wethouder sport Willem van Duijn.


De Meiden van Jan Klaassen stoppen ermee

Lieve vrienden, swingende kroegtijgers, barhangers en horecamaatjes!

Helaas zijn DE MEIDEN van Jan Klaassen gestopt met werken bij de Meiden van Jan Klaassen…

Wij bedanken iedereen, die ons afgelopen jaar, met dorstig enthousiasme, hilarische verkleedpartijen, (achterwaartse) polonaises, technodansjes en barhangen tot in de vroege uurtjes, hebben bijgestaan om er een feestelijk jaar van te maken.

Welkom op Kattuk.nl 3.0!!

Hehe, eindelijk, daar istie dan…de vierde restyle in ons 11-jarige bestaan.

Kattuk.nl 3.0.

We zijn, in samenwerking met webdesigner Dirkontwerpt.nl, weken hard bezig geweest om ervoor te zorgen dat de site weer helemaal bij de tijd is en nog beter aan de hedendaagse digitale wensen van Katwijkse jongeren voldoet. Tijdens de Kattukse Nachop vrijdag 25 april is de vernieuwde site gelanceerd.

Wat is er anders?
Veel, heel veel… Eigenlijk teveel om op te noemen.

Komt ie…

Schuitfestival dit jaar niet buiten maar binnen. O.a. vanwege verscherpte regelgeving

Via Facebookschuit

Facebook Event

Verscherpte regelgeving evenementenbeleid Katwijk draait legendarisch buitenfestival de nek om

Festival nu binnen, met vanaf 12 uur: Fat Angel, Rilan & The Bombardiers, Canonball Johnsons en Lookapony

Koninginnedag verandert in Koningsdag. 30 april verandert in 27 april, dit jaar 26 april. En ook bij De Schuit verandert er veel rondom deze feestelijke dag. Of we nu zijn verbouwd of niet; er is nogal wat veranderd voor wat betreft het organiseren van een festival in Katwijk. Daarom zal De Schuit dit jaar geen festival buiten organiseren. Hoeveel plezier we al die jaren hadden, weer of geen weer; het is in deze tijd te moeilijk om een evenement als deze te organiseren en uit te voeren binnen de regels van de wet.

Het bestuur van De Schuit heeft hier lang over nagedacht, argumenten tegen elkaar afgewogen en vergaderd; de conclusie is dat we het niet doen.

Redenen hiervoor zijn onder andere de verscherpte regelgeving waardoor we het festivalterrein meer zouden moeten afsluiten en omheinen met hekken, we minstens een tiental security-mensen zouden moeten inhuren, de verhoogde eigen consumpties die worden gebruikt op het festivalterrein in plaats van dat er drank aan de bar wordt gekocht, het aantal vrijwilligers dat steeds moeilijker te vinden is en dat tegelijkertijd meer verantwoordelijkheid moet dragen op een dag als deze. Kortom: meer kosten, meer risico, minder opbrengsten en minder mankracht.

We hebben altijd veel plezier gehad, elk jaar als heel Katwijk weer oranje kleurde. En we weten dat het Schuit festival een van de hoogtepunten in het Katwijkse evenementencircuit is, maar helaas; hier komt een einde aan.

Eindelijk… het langverwachte interview over de renovatieplannen van Scum

20140318_203020Zoals jullie waarschijnlijk al weten wil Scum de tent verbouwen en hebben ze hiervoor renovatieplannen ingediend bij de gemeente. Zo’n 40 jongeren waren onlangs aanwezig bij de informatieve raadsvergadering over dit onderwerp. Hieronder het, al veel eerder, beloofde interview met Richard en Nicoline van Scum.

Met wie hebben we te maken?
Nicoline: de nieuwe voorzitter van het bestuur van Scum. Ze is hier zelf al 16 jaar actief als vrijwilliger. Haar huidige baan is activiteitenbegeleider en ze is veel bezig in haar moestuin. Ze heeft samen met een beleidswerker van het Welzijnskwartier het beleid geschreven. Ze is een aanspreekpunt voor dit onderdeel. Het beleid is gebaseerd op het overheidsdocument Jeugd op Koers 2.0.

Richard: vrijwilliger van het jaar 2013. Negen jaar vrijwilliger bij Scum. Werkt met gehandicpten bij ’s Heerenloo. Hij speelt in een eigen bandje en schrijft graag. Hij heeft ambities om schrijver te worden. Voor de renovatie is Richard tijdens de raadsvergadering een (vertegenwoordiger) voor de jongeren van Scum geweest. Daar deed hij zijn verhaal over zijn ervaringen met Scum die door veel jongeren gedeeld werd.

Persberichten Politieke Partijen n.a.v. verkiezingsuitslag

Nog een nabrander van de gemeenteraadsverkiezingen, wat persberichten politieke partijen Hart voor Katwijk, GemeenteBelangen en KieskKatwijk n.a.v. de uitslag.

In de trant van ‘Kiezers bedankt’ ‘We hebben ons best gedaan, maar de kiezer heeft gesproken’

en all time favorite: ‘bedankt voor het in ons gestelde vertrouwen’

X