Mixtape.

Nieuw!

kattuk.nl/Blogs (Page 56)

Blogs

Vandaag: Internationale Coming Out Dag

NIEUWE UPDATES onderaan het bericht

Overzicht en weergave activiteiten Coming Out Dag Katwijk. De inmiddels beruchte Regenboogvlag aan de Zeeweg en reacties uit de lokale politiek

Vandaag (woensdag 11 oktober) is het internationale Coming Out DagOp deze dag draait het om de acceptatie van homo’s, lesbiennes, biseksuelen en transgenders (LHBT). Deze dag is ook bedoelt om mensen die nog ‘in de kast zitten’ een steuntje in de rug te geven en te laten zien dat ze niet alleen zijn.

Dit steuntje in de rug krijgen ze onder meer doordat er vandaag overal in Nederland regenboogvlaggen worden opgehangen en tal van activiteiten worden georganiseerd.

Na de nodige ophef wordt in Katwijk sinds 2015 ook gevlagd. Niet op het gemeentehuis, maar aan de rotonde ervoor. Vertegenwoordigers van de Katwijkse politieke partijen die de LHBT community een hard onder de riem willen steken waren aanwezig om de vlag te hijsen. Andere partijen lieten het ook dit jaar weer afweten. Hun goed recht, maar wel goed om te weten met de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht. (mocht je het er niet mee eens zijn)

Politici zouden politici niet zijn als alles niet op twitter en Facebook was en is te volgen, hieronder een overzicht:

@HartvoorKatwijk: Het initiatief van Hart Voor Katwijk is een traditie geworden. Voor het 3e jaar wappert de regenboogvlag op ook in !

Throwback Thursday #2 – Punkfestival @ Scum 2010

Donderdag. Throwback Thursday #2.

We gaan weer terug in de tijd in het foto-archief van Kattuk.nl

De reis voert ons 7 jaar…naar oktober 2010 in Scum….

Een Punkfestival met optredens van lokale helden The Peterlees, regionale helden Black Volvo aangevuld met Schotse Murderburgers en Teenage Gluesniffers uit Italie.

Mooie tijden…gratis entree en twee gratis bier voor de eerste 50 bezoekers…dat kan niet anders dan mooie plaatjes opleveren.

Hieronder een selectie….

Throwback Thursday #1 – FallFest 2007

Vanaf vandaag elke donderdag een nieuwe rubriek op Kattuk.nl…..Throwback Thursday…

Het is je misschien al opgevallen, we hebben ons gehele foto-archief van 2003-2014 online geknald. KIJK. HIER. MAAR. 

A trip down memory lane met 650 foto-albums uit de oude doos van onder meer Koninginnedag, FallFest, SKA NYE, Najaarsfeesten, Scum, Schuit, Huis van Oranje, SpringTime Boogie en nog veel meer…..

Vandaag gaan we 10 jaar terug in de tijd naar Tripodia…..het festival FallFest in oktober 2007.

Met optredens van o.a.: F, The Freaks, Bob Billy, Hasselhoff en Melomanics. Dat waren nog eens tijden….

Hieronder de selectie foto’s.

Blog PreppyWriter: Geloof

Zodra we het over het geloof hebben, zijn we meestal gelijk in een hele discussie verwikkeld.

Waarom?

Omdat sommige onderwerpen dat nou eenmaal aanwakkeren. En aangezien het geloof op bijzondere wijze een sterk onderwerp is, ga ik het er nu ook over hebben…eindelijk.

Wat hebben mensen toch tegen bepaalde geloven?

Blog PreppyWriter: Meningsverschillen

‘Dat nieuwe liedje van Taylor is echt geweldig’, vindt de één. ‘Meen je  niet, dat lied is vreselijk’, zegt de ander. En zo lieve mensen zijn er wel meerdere zaken waarbij mensen een andere mening hebben. Niet iedereen is hetzelfde, dat heb je hopelijk al wel gemerkt – zo niet dan heb ik het je nu verteld – en dat betekent dus ook dat iedereen een andere mening heeft.

Die meningsverschillen zijn niet per se slecht, absoluut niet, want je kan er een lekker potje mee discussiëren. Alleen is het wel zo dat sommige meningsverschillen nogal botsen. Om een voorbeeld te nemen, wat heel actueel is lijkt mij, het nieuwe Kabinet van Nederland. Al die * knappe * koppen bij elkaar kunnen het niet met elkaar eens worden, omdat de één meer rechts is en de ander is meer links. Dus ja, ook daar in Den Haag hebben ze meningsverschillen, op dit moment een beetje te veel.

Blog PreppyWriter: Feestweek 2017

Miss Montreal, De Staat, Memphis Maniacs en andere gave bands hebben afgelopen zaterdag errug hun best gedaan om er voor ons een feestje van te maken, vind je ook niet?! De muziek was geweldig, de mensen waren super enthousiast en de zang was prachtig, van sommigen dan. Wel ben ik een beetje teleurgesteld in mijn vrienden, omdat er maar drie (waaronder ikzelf) aan het dansen waren. En dat terwijl los gaan op het ritme van de muziek juist zo lekker is en absoluut niet raar aangezien de hele menigte dat doet.

Blog PreppyWriter: Lachen, gieren en werken?!

Lieve mensen, pubers en ander gespuis….deze week is dan toch echt de vakantie – voor velen onder ons – afgelopen. Dat betekent dus weer naar school enne… * trommel geroffel * dat we weer moeten gaan werken. Jawel, werken, want (bijna) elke puber werkt, gewoon omdat wij ervan houden om geld uit te geven aan – meestal nutteloze – dingen.

Blog PreppyWriter: Weer naar School?!

Soms heb je even uitstel nodig, voor extra rust. Dat had ik dus ook, een hele lange uitstel wat ook te maken had met mijn heerlijke vakantie. Maar hier ben ik dan weer, fris en fruitig met een nieuwe blog.

Ten eerste heb ik een heleboel vragen. Hoe was jullie vakantie?? Heb je lekker liggen bakken op het strand, met onweerstaanbare weer? Of zat je ergens in verwegistan waar niemand je heeft kunnen vinden? Of ben je gaan werken, omdat je wilt sparen voor het komende jaar? Hoe en wat je ook hebt gedaan, ik hoop dat je er veel plezier in hebt gehad. Want nu is het bijna over…echt waar.

X