Mixtape.

Nieuw!

kattuk.nl/Articles posted by Ingezonden (Page 134)

Author: Ingezonden

Stunten met The Big Air Bag op het Street Style Event

Big Airr BagOp zaterdag 20 juli van 12.30-18.30 uur organiseert Factor Welzijn het jaarlijkse Street Style Event op het Skatepark aan de Noordduinseweg in Katwijk. Een grootschalig evenement met wedstrijden, workshops, demo’s en nog veel meer.

Het is alweer de vijfde editie van het Street Style Event en ondertussen heeft het evenement niet alleen regionaal maar ook landelijk behoorlijk wat aanzien verkregen. Dit alles dankzij de fantastische locatie, de strakke organisatie en natuurlijk de inzet van alle betrokken vrijwilligers.

Diverse straatsubculturen staan centraal op deze dag. Skaten, Freerunning, Graffiti, Breakdance, BMX, Pannavoetbal, alles komt aan bod. Het Street Style Event geeft jongeren de kans om te laten zien wat ze allemaal in hun mars hebben en het geeft ze de kans om zich verder te ontwikkelen in hun Streetstyle. Zo worden door nationaal en internationaal bekende professionals demonstraties en workshops gegeven in vrijwel alle genoemde onderdelen. Ook wordt het Open (Inline)Skatekampioenschap van Katwijk gehouden tijdens het evenement.

Openingstijden horeca centrum Katwijk verruimd

We hadden het al eerder gemeld, maar nu is het officieel, vrije openingstijden op de vrijdagavond. Zie persbericht Gemeente Katwijk hieronder voor meer info.

 Vanaf vrijdag 12 juli geeft de gemeente Katwijk horeca inrichtingen die betrokken zijn bij het horecaconvenant * toestemming de openingstijden op vrijdag te verruimen. De verruiming is een experiment dat loopt tot en met oktober 2013. Op vrijdagavond geldt dezelfde regeling als op zaterdagavond. Tot 1.00 uur mogen bezoekers de horeca in, dan sluit de voordeur en mogen horeca inrichtingen geen nieuwe bezoekers toelaten. De horeca heeft vervolgens geen vaste eindtijd en mag de hele nacht geopend blijven. Voorwaarde is dat horeca inrichtingen niet dicht gaan als er nog te veel mensen binnen zijn. Zo voorkomen zij dat grote groepen mensen tegelijk op straat komen en vervolgens overlast veroorzaken.

Leeftijdsgrens alcohol definitief naar 18 jaar

Senaat akkoord met leeftijdsgrens alcohol naar 18 jaar Bron Nu.nl De Eerste Kamer heeft vandaag ingestemd met het plan om de leeftijdsgrens voor alcoholgebruik te verhogen naar 18 jaar. VVD, PvdA, CDA, ChristenUnie, SGP, SP, GroenLinks, Partij voor de Dieren, 50PLUS en OSF willen zo overmatig alcoholgebruik onder jongeren en schade aan de gezondheid die dit kan veroorzaken, tegengaan. De PVV en D66 zijn tegen. De nieuwe minimumleeftijd gaat gelden vanaf 1 januari 2014 voor alcohol en tabak.  Jongeren...

Ingezonden Blog: Zwerfvuil

Ingezonden door Erik Pieters

Nu het weer wat warmer wordt buiten trekt iedereen er weer massaal op uit, waaronder ik zelf.

En wat zie je dan op elke stukje groen in Katwijk? Zwerfvuil.

Is er nou niemand meer die bij zijn of haar opvoeding meekrijgt dat er prullenbakken bestaan?

Ingezonden: Raceboulevard of wandelboulevard?

Ingezonden door Jan en Dirk Schipper en Bas Zweng

Hoe maak je nou een Boulevard aan zee pas ècht aantrekkelijk? Door er, op sommige dagen,  gemotoriseerd verkeer te weren. Het is toch veel gezelliger als je op een zonnige middag of zwoele zomeravond genietend op een fraai terras of als flaneerder gevrijwaard bent van voorbijsuizende uitlaatgassen van optrekkende auto’s, motoren en bussen en snel rijdende (elektro)fietsers?

Ingezonden Blog: vv Katwijk op de rand van…?

Ingezonden blog door Erik Pieters

De druk van de natie neemt nu zo toe dat vv Katwijk niet anders kan dan toetreden tot de Jupiler League. Maar is dat wel zo’n goed idee?

De afgelopen weken lazen we veelvuldig dat het knap was dat Katwijk kampioen was geworden ondanks het lage budget. Buiten de sportieve prestatie is van dat budget gelul, want wat dat betreft is toetreding tot de Jupiler League geen probleem. Zoveel scheelt dat niet met de bodem van de Jupiler League (Des te kwalijker is dat er een ander team in de gemeente Katwijk met zo’n zelfde budget nog hoofdklasse speelt).

Kamakura Kickboksgala op hoger technisch niveau

“De sfeer was super!”

De eerste gevolgen van de nieuwe reguliering op het amateurniveau kickboksen waren zaterdag 18 mei al goed te zien op het Kamakura Kickboksgala in zalencentrum TriPodia in Katwijk. De bij de kickboksbond ingeschreven sportscholen en hun kickboksers lieten zien dat zij hun sport op alle vlakken uiterst serieus nemen. Een beduidende verbetering van technische kwaliteit in de ring en een sportieve saamhorigheid daarbuiten maakten van de avond weer een groot succes. Trainer en organisator Wim van Rijn: “Het Kamakura Kickboksgala heeft altijd al goed aangeschreven gestaan bij zowel de bonden als de sportscholen, maar vanavond kregen we zoveel goede reacties en hing er zo’n supersfeer dat ik dik tevreden ben. Daar doe je het allemaal voor!”.

Ingezonden blog: Failliet aan zee. Door: Erik Pieters

Ingezonden blog door Erik Pieters

Jaren was de horeca voor de stappers onder ons hetzelfde. Als je te jong was ging je naar de Cas, voelde je daar te oud voor ging je naar de Stairs, moest je twaalf uur thuis zijn ging je naar de Lindeboom en voelde je te hip voor dit alles ging je naar de Blauwe Bock of voor de afwisseling naar Noordwijk.

Tot daar Feest aan C kwam. Met viel bombarie op de social media en youtube filmpjes ging het van start. Een spiksplinternieuw hip cafe. Ze zouden het wel even gaan maken. Maar daar ging het ook gelijk mis. Het was gewoon al gedoemd te mislukken vanaf het begin.

Het was te hip voor de gewone Katwijker die het elders wel prima vond/vind. En eigenlijk is het ook veel te klein, want het publiek wat er moest komen loopt naast zijn schoenen en staat erg breed, dan is zo’n toko ter grootte van een woonkamer in de Rooie buurt al snel vol.

X