Subsidie voor maatschappelijke organisaties met hoge energiekosten
Een volgende actie vanuit het Winterplan van de gemeente Katwijk De gemeente werkt aan het voorkomen en bestrijden van (energie)armoede. Eén van de acties is een bijdrage aan sport- en cultuurverenigingen en andere non-profitorganisaties. Deze organisaties kunnen eenmalig een subsidiebijdrage aanvragen als zij zijn geconfronteerd met hogere energiekosten na 24 februari 2022. Wethouder Gerard Mostert legt uit: “Maatschappelijke organisaties zorgen voor sociale verbinding en ontmoeting in de wijken. De grote stijgingen van de energiekosten treffen ook...