Beatstad Festival Den Haag – foto’s JLfotografie.nl

Ruim 50 foto’s van het BeatstadFestival afgelopen zaterdag in Den Haag. Met. O.a. Anouk en de Jeugd van Tegenwoordig. Met dank aan Jan Louis, jlfotografie.nl, voor het maken en mailen van de foto’s

Ruim 50 foto’s van het BeatstadFestival afgelopen zaterdag in Den Haag. Met. O.a. Anouk en de Jeugd van Tegenwoordig. Met dank aan Jan Louis, jlfotografie.nl, voor het maken en mailen van de foto’s
Foto’s van het optreden van Theatergroep Kamak vanmiddag op het Veld van de Verbeelding. Gemaakt door Aad Nieuwland.
Op zaterdag 9 juni stond de wijk Noordwijkerduin in het teken van muziek en theater tijdens de vijfde editie van het BerghTop straatfestival. Het weer zat niet mee die dag, maar de organisatie had alles in huis gehaald om het evenement te laten slagen. De programmering stond als een huis en de bewoners van ’s Heeren Loo kijken terug op een heerlijke dag.
Er was die dag een hoop te doen in de wijk. De hele dag door waren er optredens van verschillende bands, waaronder Little Jos & the Lucky Strikes uit Noordwijk. De dag werd geopend door het harmoniekapel Crescendo uit Noordwijk. Om 14.30 uur stond de hoofdact Splendid op het podium. Deze steeds populairder wordende Haagse band zette een spetterend reggae-, soul- en rockoptreden neer. Het cultureel kinder- en jongerenfestival ‘Veld van de Verbeelding’ van Factor Welzijn uit Katwijk verzorgde diverse onderdelen gedurende de dag. Zo was er een theatersoap te zien en gaf X-Out een danceperformance.
Hier Deel 2 van de foto’s van KromFest. Ruim 160 foto’s van bezoekers. Met dank aan Arie van Duijn, 6dunes.nl, voor het maken en mailen van de foto’s.
De eerste editie van het Kromfestival is door de bezoekers – zo’n 700 in getal – zeer positief ontvangen. De combinatie van een heerlijke zonnetje, een prima sfeer en kwalitatief goede muziek van eigen bodem bezorgden de bezoekers een geslaagde middag.
De organisatie van het evenement lag in handen van de Los Zand Agency in samenwerking met vv Katwijk. Het hoofdveld van de voetbalvereniging was omgetoverd tot een soort festivalterrein met een groot podium en diverse verkooppunten voor catering. Voor de jongste jeugd stonden er springkussens en daar werd volop gebruik van gemaakt. Tevens was Stichting Juul aanwezig; zij hebben zich via de informatie- en verkoopstand goed kunnen presenteren bij de bezoekers.
Maar liefst 7 Katwijkse bands (Salmaniacs, Band & Breakfast, Driftkickers, Los Zand, the Rudolfs, Tot Laterz, Another Midlife Crisis) traden op tijdens het evenement en die kregen de sfeer er prima in. Daar werkte het weer en de uitstekende organisatie ook zeker aan mee.
Persbericht: vv Katwijk
Hierna de foto’s. Met dank aan Jan Louis, jlfotografie.nl
De GGD wil dat energiedrank zoals Red Bull, Monster en vele huismerken uit de supermarkt-schappen worden gehaald. Dit moet dan voorkomen dat kinderen en jongeren de drank kunnen kopen. Directeur Laurent de Vries van GGD Nederland maakt zich namelijk zorgen om de gezondheidseffecten van de cafeïne-houdende drank op kinderen.
De directeur van de koepelorganisatie van gezondheidsdiensten zou graag zien dat de drankjes alleen nog verkrijgbaar zijn bij speciaalzaken die voedingsupplementen verkopen. ”Daarmee geef je ook aan dat deze drankjes voor volwassenen zijn.”
Katwijk veilig
Katwijk gaat verder in het (nog) veilig(er) maken van onze leefomgeving. Zo heeft de gemeente, samen met ondernemers uit het centrum van Katwijk, politie Hollands-Midden en het Openbaar Ministerie opnieuw een handtekening gezet onder het horecaconvenant. In dit convenant maken genoemde partners afspraken om met elkaar overlast verder te beperken. Naast afspraken zet Katwijk ook middelen in om overlast terug te dringen. Deze week is een start gemaakt met de voorbereidingen voor cameratoezicht in het centrum om zo nog voor de zomervakantie hiermee te kunnen starten.
De woningmarkt in Katwijk zit op slot. Het huren of verkopen van een huis is ontzettend moeilijk. Jongeren hebben geen toegang als starter en moeten vaak jaren wachten op een sociale huurwoning. Ook zijn er in Katwijk te weinig sociale huurwoningen en al helemaal geen vrije sector woningen.
Daarnaast is er een grote groep ouderen die hun huis willen verkopen kunnen niet doorstromen naar huurwoningen die voldoen aan de wensen van wonen met zorg. Om nog maar niet te spreken over het woonverdeelsysteem (Woonzicht) waar veel mensen niets van snappen.
Op maandag 21 mei kunt u meepraten over wonen in Katwijk.
Hoe gaan woningbouwcorporaties en de gemeentelijke politiek hier mee om?
Hebben zijn plannen of oplossingen?
Welke rol kunnen banken en makelaars vervullen?
Er werd niet alleen gefeest, gezongen en gedronken op Koninginnedag.
Sportievelingen begonnen de dag met een hardloopwedstrijd, De Ronde van Katwijk.
Hier de foto’s.
Met dank aan Jan Louis, jlfotografie.nl, voor het maken en mailen van de foto’s.
Hier Deel 2 van de foto’s. Met dank aan Jan Louis, jlfotografie.nl, voor het maken en mailen van de foto’s.
Instant Update: nog 13 foto’s toegevoegd