Mixtape.

Nieuw!

kattuk.nl/Nieuws Bestuur Politiek (Page 65)

Nieuws Bestuur Politiek

Geen Reuring aan Zee bij Paal 14 – UPDATES

INSTANT UPDATE: antwoord College op vragen CDA onderaan het bericht. Met dank aan Jonathan Weegink.

Wat updates:
-De column van Bart gaat als een malle op Facebook (o.a. je bent Kattuker als) en Twitter.
-Het CDA heeft schriftelijke vragen gesteld.  Overzicht onderaan het bericht.
-Persbericht gemeente Katwijk: Paal 14 heeft zelf vergunningaanvraag ingetrokken
-Smakeloze fotofoks (die gaan we dus niet linken) op Facebook: Burgemeester Wienen neergezet als Hitler 

Project X Reuring Facebook pagina verwijdert na dreigen met dwangsom door gemeente

Paal 14: in onderhandeling met gemeente om het feest op een ander tijdstip op het evenementenplein te organiseren
-Paal 14: he dat Project X, doe es niet en hou de boel rustig

-En ja hoor Project Reuring X 2.0 300 deelnemers tot nu toe.
Paal 14 zit er niet op te wachten, de gemeente ook niet. Benieuwd hoe lang deze pagina in de lucht blijft.

Nog maar twee deelnemers Reuring aan Zee
-Reuring aan Zee FBevent Zomers nu op 1,2K deelnemers 
-Keywest op een kleine 500 deelnemers

-Waar gaan de 2,5K deelnemers Reuring Paal 14 nu eigenlijk heen? Blijven niet thuis toch? #DTV

-De Paal 14 Reuring Pre Party op vrijdagnacht in de Casa Cara gaat wel door

Hierna nog de vragen van het CDA en de laatste reactie van Paal 14 op Facebook…..

In Katwijk kom je beter niet uit de kast UPDATES

Update 19-6: Motie heeft het niet gehaald. Christelijke collegepartijen willen geen homovlag, want protocol/precedent/e.d. 
Gisteren heeft de gemeenteraad gestemd over de motie van Hart voor Katwijk om de regenboogvlag op te hangen op Coming Out Day. Alle oppostitiepartijen (VVD, GB, Lokalen, D66, KiesKatwijk, Hart voor Katwijk) stemden voor de motie. Echter de christelijke collegepartijen (CU, CDA, SGP) stemden tegen. Met 14 stemmen voor en 16 tegen komt er dus geen regenboogvlag te hangen op het gemeentehuis op 11 oktober.

diverse partijen kondigen wel eigen acties aan:
Hart voor Katwijk stelt vlaggen beschikbaar 
De Lokalen willen regenbooggebak in de raad

Ondertussen op het voetbalveld (en onlangs ook voor het gemeentehuis, helaas (nog) geen beelden van)…maar heee..we zijn wel tegen vloeken

Maar goed. Gratis ideetje voor de oppositie. Misschien is er wel steun van het college voor een actie om het veelvuldige gebruik van ‘homo’ als scheldwoord in Katwijk tegen te gaan.  Kan namelijk als behoorlijk kwetsend worden ervaren en de Bond tegen Vloeken kon in het verleden ook op steun van het College rekenen.  Schept een precedent, toch? Kom maar door met die aanvraag!

Links:

Homo als scheldwoord te lijf gaan

Homo meest populaire scheldwoord

Meer dan helft Nederlanders: ‘Homo als scheldwoord moet kunnen’

Waarom schelden jongeren zo graag met ‘homo’

Katwijk wil geen blowende jongeren

Persbijeenkomst op het gemeentehuis vanochtend over Katwijkse jongeren en drugs. Helaas lukte het niet om er een redacteur heen te sturen vanwege school enzo.  Dus hieronder het nieuws via NOS.nl.  

Later meer…

NOS.nl: In Katwijk zijn problemen met jongeren en softdrugs, zegt de gemeente. Om het tij te keren deden de gemeente en de politie onderzoek. Het resultaat: zes aanhoudingen en 85 jongeren die naar Halt zijn doorverwezen omdat ze drugs kochten. “Sommigen zijn wel heel jong: twaalf jaar oud”, zegt verslaggever Mattijs van de Wiel.

Van de Wiel was bij de persconferentie in Katwijk. “Als je zo luisterde naar de politiechef dan leek het wel of er een groot drugskartel was opgerold, maar daarvan is geen sprake. De gemeente wil gewoon af van de verkoop van softdrugs aan jongeren onder de 18.”

Samen sterk voor een verdraagzame samenleving

Verklaring Katwijk n.a.v. terroristische aanslag Parijs

Namens het college en de gemeenteraad van Katwijk en vertegenwoordigers van de Vereniging dar Salam Katwijk, de Somalische Vereniging Katwijk en de Turks Islamitische Vereniging Katwijk spreken wij onze afschuw uit over de terroristische aanslag in Parijs van woensdagmiddag jongstleden. Onze gedachten zijn bij de slachtoffers en nabestaanden van deze vreselijke daad. De aanslag is een regelrechte aanval op een belangrijke kernwaarde van onze samenleving: de vrijheid van meningsuiting. 

SKA Oud en Nieuw gaat door dit jaar. Eenmalig 10K extra subsidie

 
 
UPDATE 17-9: Poll op Dichtbij.nl (pas 30x gestemd, kan dus wel wat stemmen gebruiken:) 
Het Oud- en Nieuwfeest SKA toegankelijk maken voor 16- en 17-jarigen is een goed idee
 
UPDATE 16-9: Gerard Mostert jr, raadslid ChristenUnie,  legt in een blog verschenen op de website van de CU uit waarom de CU tegen de 10K extra eenmalige subsidie heeft gestemd.
 
Het CDA legt uit waarom zij voor hebben gestemd
CDA voor extra subsidie Oud en Nieuwfeest
 
UPDATE 15-9:
Overzicht discussie op Twitter in de comments
leuke strip op de jongerenpagina KP
 
INSTANT UPDATE: en ja hoor, nu is het voor ’t echie. Er is een Facebook Event 
 
SKA Oud en Nieuw gaat door dit jaar. Na een lange discussie heeft de gemeenteraad rond middernacht besloten dat er dit jaar eenmalig 10.000 euro extra subsidie wordt toegekend aan het evenement zodat het door kan gaan. De PvdA, GemeenteBelangen, VVD, CDA, KiesKatwijk, D66 en Hart voor Katwijk stemden voor. De ChristenUnie en de SGP stemden tegen.

Een motie van de PvdA en GemeenteBelangen om te komen tot  een structurele oplossing door het opstellen van een stabiele meerjarenbegroting (vier jaar en dan afbouwen) voor het evenement en toegang voor 16-17 jarigen (d.m.v. polsbandjes en controle) op het evenement heeft het niet gehaald. Deze motie kreeg geen meerderheid en werd naast GemeenteBelangen en de PvdA alleen gesteund door de VVD, D66 en KiesKatwijk.

Hier nog de brief van de burgemeester

Hier meer over SKA op Kattuk.nl 

Later meer….

Hierna een overzicht van de tweets n.a.v. de gemeenteraadsvergadering

Uitslag Verkiezingen Europees Parlement Katwijk

Update: de officiële uitslag is bekend! Geen ronkende persberichten dit keer, wel een kort bericht op de site van de gemeente Katwijk met de uitslag.  In Katwijk lag het opkomstpercentage met 36,59%, onder het landelijk gemiddelde van 38%. In totaal zijn er 17.076 stemmen uitgebracht.

De stijlloze stemmentellers van #GeenPeil zaten aardig in de goede richting, maar hadden de PVV te hoog ingeschat (18% ipv 15%) en de CU/SGP weer te laag (21% ipv 27%). 

Opmerkelijk is dat de PVV, ondanks de landelijke terugval, niet alleen in Katwijk maar ook in de andere biblebelt gemeenten redelijk goed heeft gescoord. De PVV blijft dus een aanzienlijke aanhang houden in deze, overwegend, christelijke gemeenten.  

De PVV heeft overigens in Katwijk niet meegedaan aan de raadsverkiezingen van afgelopen maart, anders had het politieke landschap er weleens heel anders uit kunnen zien.

Of dit goed of slecht is..of geen zak uitmaakt…laten we aan jullie over…

Persberichten Politieke Partijen n.a.v. verkiezingsuitslag

Nog een nabrander van de gemeenteraadsverkiezingen, wat persberichten politieke partijen Hart voor Katwijk, GemeenteBelangen en KieskKatwijk n.a.v. de uitslag.

In de trant van ‘Kiezers bedankt’ ‘We hebben ons best gedaan, maar de kiezer heeft gesproken’

en all time favorite: ‘bedankt voor het in ons gestelde vertrouwen’

Verkiezingen: Waarom zouden we gaan stemmen morgen? En waarom op jullie partij?

UPDATE: reactie van D66 toegevoegd.

Morgen zijn er gemeenteraadsverkiezingen, iedere Katwijker van 18 jaar en ouder mag gaan stemmen.loesje

Om je te helpen met het maken van je keuze heeft de redactie van Kattuk.nl de deelnemende partijen een aantal vragen gesteld over voor jongeren belangrijke thema’s.

Elke dinsdagavond vind je de antwoorden op de vraag van die week hier op Kattuk.nl.

Vorige week ging de vraag over OPENBAAR VERVOER daarvoor over UITGAAN, WERKEN en WONEN.

 

De vraag van deze week:

Waarom zouden we gaan stemmen morgen, heeft het wel zin? 
En waarom moeten we dan juist op jullie partij gaan stemmen?

Hierna de reacties van het CDA, GemeenteBelangen, ChristenUnie, VVD, SGP, PvdA, Kies Katwijk, Hart voor Katwijk en OPA Katwijk.

Van Jezus Leeft hebben we helaas weer geen reactie ontvangen.  De reactie van D66 is nog niet binnen.

X