Mixtape.

Nieuw!

kattuk.nl/Blogs /Boekrecensie: The Lunar Chronicles deel 2: Scarlet van Marissa Meyer

Blog

Boekrecensie: The Lunar Chronicles deel 2: Scarlet van Marissa Meyer

‘’Een straatvechter die verlegen overkomt?’’ Scarlet maakte een afwijzend gebaar naar de kauwgum. ‘’Hoor je wel wat je zegt?’’

Dit boek heeft 422 bladzijdes en is het tweede deel van Cinder. Dit verhaal komt overeen met het verhaal van Roodkapje waar het totaal niet op lijk. Het is een super gaaf boek en een boek om meerdere keren te lezen, maar het verhaal van Roodkopje komt er niet echt in terug. De grote boze wolf is er wel, maar op een geweldige manier verwerkt. Marissa Meyer heeft echt een geweldige gaven om van een bekend sprookje een gave nieuwe versie te maken en de karakters op een fijne manier bij elkaar voegt.

Als Cinder vast gehouden word in het kasteel, moet ze alles op alles zetten om te kunnen ontsnappen. Als het haar zou lukken is ze echter nog steeds de meest gezochte gevangenen op aarde. Ondertussen aan de andere kant van de wereld in Frankrijk, is Scarlet Benoit opzoek naar haar vermiste grootmoeder. Tijdens haar zoektocht ontdekt Scarlet dat haar grootmoeder heel veel geheimen heeft en dat deze geheimen levensgevaarlijk zijn. De enige persoon die Scarlet kan helpen blijkt de straatvechter Wolf te zijn. Ook al zegt haar instinct dat ze Wolf niet kan vertrouwen.

Door de verschillende gebeurtenissen die Scarlet, Wolf en Cinder meemaken worden zij bij elkaar gebracht. Daaruit blijkt dat ze elkaar heel hard nodig zullen hebben. Samen proberen ze uit de handen van de meedogenloze Koningin Levana te blijven. Zij is tot alles bereid om de knappe keizer Kai, haar man, koning en gevangene te maken.

Dit boek zou ik ook de lezersleeftijd 15+ geven. Er komen bloederige stukjes in voor. Het verhaal is meer dan de moeite waard. Dit boek is een aanrader als je van fantasie, cyborgs, Cinderella, Roodkapje en Romantiek houd. Het is het tweede deel van een vierdelige serie. In het eerste boek komt Cinder (Cinderella) bij het verhaal, het derde boek komt Cress (Rapunzel) er bij en het vierde boek komt Winter (Sneeuwwitje) er bij. Er zijn ook nog extra verhalen, dit zijn er in totaal zes, linkje staat onderaan deze recensie, met de volgorde van de boeken.

Op een schaal van 1 tot 10
krijgt dit boek een 9

Ik heb voor een negen gekozen omdat ik gelijk verliefd was op het personage van Wolf. Ik was in het begin er bang voor dat dit boek minder zou zijn, omdat er een character switch was. En in mijn lees ervaring betekend dat meestal dat het boek minder goed is. Bij dit boek had ik dit helemaal niet. Alle karakters waren leuk, tussen door las je ook nog het verhaal van Cinder, Thorne en Kai.

Bron: Goodreads

Geschreven door: admin