Nieuw!

kattuk.nl/Blogs /Boekrecensie: Bloeddorst van Mark van Dijk

Blog

Boekrecensie: Bloeddorst van Mark van Dijk

Recensie door Janaika

”Ontslag nemen uit het genootschap was nou eenmaal geen optie, je werd hooguit ontslagen uit het leven”

In het begin is het een gedetailleerd boek, maar als je verder leest wordt het minder gedetailleerd. Persoonlijk vond ik dit jammer, maar het boek in zijn geheel was een steengoed boek. Nog voor het tweede hoofdstuk had je al meerdere plotwendingen. Dit maakt een boek heel goed, het was niet te voorspellen wat er zou gaan gebeuren. Als je eenmaal aan het boek begint, wil je hem eigenlijk niet meer wegleggen.

Het boek gaat over een ontvoerde jongen, Jack Klinkhamer. Jack is tien jaar oud, maar tijdens het lezen merk je dat niet veel. In het verhaal lees je niet alleen het verhaal van Jack, maar ook van Jim Nieuwpoort. Jim is een rechercheur die Jack moet gaan zoeken in het verhaal. Je leest ook over de Kannibalistische groep, waar het boek om draait. Het verhaal speelt zich voornamelijk af in Katwijk en omstreken, maar ook in andere stukken van Nederland.

Als er een leeftijd aan dit boek zou gegeven moeten worden is dat 16/18+. Dit boek is een aanrader als je van thrillers houdt en tegen gruwelijke daden kan. ”Bepaalde daden zijn gewoon te gruwelijk.” Het enge hieraan is dat het op de waarheid gebaseerd is en dat er waargebeurde verhalen van kannibalen in staan. De Duitse kannibaal Armin Meiwes die nog steeds levend is, maar nu in de gevangenis in Kassel zit en de Japanse kannibaal Issei Sagawa, die is nog in leven en op vrije voeten. Beide verhalen zijn op eigen wijze en gruwelijke manier uniek.

Ik vond het een goed boek, jammer dat het einde niet zo sterk was als de rest van het boek. Verder was het een heel apart boek, leuk zou ik hem niet kunnen noemen omdat het daar een te zwaar onderwerp voor is. Het is niet een boek die je ‘s avonds moet lezen. Sommigen stukjes zijn te gedetailleerd en niet slim om te lezen voor je rustig zou moeten slapen. Het is geen Young Adult boek, omdat die er niet genoeg kenmerken van heeft. Het valt nog steeds onder volwassen thrillers.

Op een schaal van 1 tot 10
krijgt dit boek een 8

Het boek krijgt van mij een acht, omdat het een een goed boek was, maar iets te gruwelijk om een tien te geven.. Verder gaat er nog een punt af, omdat het niet meer zo super gedetailleerd was als in het begin. Het is een interessant boek en ik hou zelf van (een beetje) thriller. Het is goed geschreven, maar je kan wel merken toen hij hier aan begon dat hij een beginner was. Maar dat was wel leuk, perfecte boeken bestaan niet. Ik zou dit zeker aanraden aan iedereen die wel van een beetje (boel) gruwelijke dingen houdt.Blank white book w/path

Bloeddorst kan je hier kopen

of lenen bij de Bieb

———————–