Mixtape.

Nieuw!

kattuk.nl/Nieuws Algemeen /Tips over collectieve verzekering en media-inzet bij Evenementen Platform

Blog

Tips over collectieve verzekering en media-inzet bij Evenementen Platform

Dick van der Plas had dit persartikel net zo goed zelf kunnen redigeren. Hij gaf tijdens het Evenementen Platform in de TheaterHangaar op maandagavond 6 november tips voor het schrijven en aanleveren van persberichten. Ben Klaassen maakte het programma compleet met een uitleg over de collectieve verzekering die de gemeente voor alle vrijwilligers in Katwijk heeft afgesloten.

Voorafgaand aan de Platformbijeenkomst nodigde Katwijk Marketing op verzoek van de gemeente Katwijk de organisatoren van KW! Label-evenementen uit. Hen werd gevraagd om hun mening te geven over de huidige en gewenste invulling van het label. Aan de hand van deze evaluatie zullen de gemeente en Katwijk Marketing bespreken welke aanpassingen in de functie en inhoud van het label nodig en mogelijk zijn.

Terugblik en vooruitblik door Katwijk Marketing
Om 19.30 uur startte de reguliere platformbijeenkomst, er waren inmiddels zo’n vijftig vertegenwoordigers van lokale organisaties aanwezig. Piet de Vries en Annemarie Guijt van Katwijk Marketing hielden flink de vaart erin. Zij keken terug op een succesvol evenementenseizoen en gingen daarna kort in op de uitdagingen die zij voor volgend jaar zien. Aanwezigen werden uitgenodigd om vooral zélf tips, ideeën en wensen aan te dragen voor de invulling van de communicatie-uitingen van de marketingorganisatie.

Alle vrijwilligers gratis collectief verzekerd bij Centraal Beheer Achmea
De gemeente Katwijk heeft via de Vereniging Nederlandse Gemeenten een collectieve vrijwilligersverzekering afgesloten. Alle inwoners van de gemeente die vrijwilligerswerk doen ten behoeve van een maatschappelijk doel zijn hierop automatisch verzekerd. Aan de hand van voorbeelden legde vertegenwoordiger Ben Klaassen uit welke dekking deze verzekering biedt. Conclusie was dat de polis een prima basisdekking biedt, waar veel organisaties goed mee uit de voeten kunnen, maar dat het altijd raadzaam is om te bekijken of het nodig is om een aanvullende polis af te sluiten. Zeker wanneer je een grotere vereniging of evenement vertegenwoordigd.

Achter de schermen bij de redactie
Dick van der Plas sloot het formele programma op ludieke wijze af. Tijdens zijn, op meer dan 30 jaar ervaring gebaseerde, presentatie gaf hij de aanwezigen een uniek kijkje achter de schermen op de krantenredactie. Hoe bepaalt een redacteur wat er wordt geplaatst (“soms volkomen willekeurig”), wat moet je doen om je persbericht geplaatst te krijgen (“lever vooral géén perfect bericht aan”) en hoe ga je om met sociale media (“opletten; fouten worden direct genadeloos afgeslacht!”). Dick liet ook voorbeelden zien van hoe het níet moet en spaarde hierbij zichzelf en de aanwezigen niet. Hij zorgde voor een luchtige, nuttige afsluiting en stuurde zijn publiek met concrete, maar soms onverwachte tips naar huis.  

Netwerken
Zoals gebruikelijk was er na afloop van de presentaties volop ruimte om met elkaar bij te praten of vragen te stellen aan de sprekers. De TheaterHangaar zorgde voor een drankje en een lekkere bitterbal in een entourage die uitnodigde om nog even te blijven. De aanwezigen kregen als aandenken voor hun aanwezigheid bij het platform als verrassing van platformlid Harry de Bruin van de TheaterHangaar nog een Soldaat van Oranje-goodiebag mee naar huis.

Ook aansluiten bij het Evenementen Platform?
Meld je aan bij Katwijk Marketing via info@katwijkmarketing.nl of 071 303 07 07.

Geschreven door:   Ingezonden

Dit bericht is ingezonden. Heb jij ook een bericht voor de site? Mail het dan (liefst met foto of poster) naar info@kattuk.nl

Geen reacties

Laat een reactie achter

X