Mixtape.

Nieuw!

kattuk.nl/Blogs /Boekrecensie: De godinnentest van Aimée Carter

Blog

Boekrecensie: De godinnentest van Aimée Carter

‘’Moet ik schoenen aan?’’ Vroeg ik, naar de hoge hakken kijkend die Ava voor me had uitgezocht. ‘’Je jurk is zo lang dat je niet ziet dat je op blote voeten loopt.’’ Zei Henry. Hij aarzelde en voegde er zacht aan toe: ‘’weet je het zeker Kate?’’ ‘’Dat ik geen schoenen aan wil? Ja ik kan amper lopen.’’ ‘’nee ik bedoel of je mijn aanbod aan wilt nemen.’’

Dit boek telt 352 pagina’s en het leest heel makkelijk. Het boek draait om de Griekse Goden, de twaalf olympiërs. Voordat ik in dit boek begon wist ik nog helemaal niks van de twaalf olympiërs en gelukkig staat achterin het boek welke personage, welke olympiër is en wat hij of zij doet. Het is een leuk boek, als je even de tijd neemt lees je hem gewoon in een keer uit. De kaft vind ik ook erg mooi.

Het verhaal draait om de achttienjarige Kate Winters. Als Diane, Kate’s moeder op sterven ligt wilt zij heel graag naar haar geboortestad Eden. Kate wil haar moeder gelukkig zien en daarom stemt zij hier mee in. Op haar nieuwe school in Eden is er een meisje Ava. Als Ava een ‘grap’ probeert uit te halen bij Kate, sterft Ava. Op dat moment was Henry in de buurt en wekte Ava weer tot leven. Alleen de regels zijn: een leven, voor een leven. Als Kate daar mee ingestemd heeft verdwijnt hij. Ze moet een van de mythes van de Griekse goden lezen.

Een paar dagen later komt Henry haar ophalen samen met Walter, ze moet mee naar manor Eden. Als ze weigert gebeurt er iets waardoor ze toch naar manor Eden gaat. Daar hoort ze dat ze is uitgekozen om de zeven test af te leggen, waardoor ook Kate een godin kan worden. Maar geen meisje heeft het overleeft, ze zijn allemaal vermoord voor kerst.

Dit boek is voor eigenlijk alle leeftijden, iedereen die van lezen en een mooi verhaal houd. Het is een verrassend boek, of je van de Griekse mythologie houd of niet het verhaal is heel mooi. Dit boek is geschreven uit het oogpunt van de hoofdpersoon Kate.

Op een schaal van 1 tot 10
krijgt dit boek een 8,5

Waarom een 8,5? Ik heb genoten met het lezen van dit boek. Maar soms was het wat ingewikkeld met de personages, maar daar is goed overheen te lezen. Het einde was gedeeltelijk te voorspellen, dat is een dubbel gevoel. Verder is dit een geweldig boek en het tweede en derde deel zijn ook zeker de moeite waard om te lezen.

Geschreven door: admin