De gemeente sluit nieuwe overeenkomst met Katwijk Marketing
Het college gaat een nieuw Service Level Agreement (SLA) aan met Katwijk Marketing. In deze SLA staan de prestatieafspraken die met Katwijk Marketing voor 2018 zijn gemaakt. Ieder jaar wordt aan de hand van de SLA geëvalueerd of Katwijk Marketing de afspraken heeft waargemaakt. In de SLA wordt het KW!-label niet meer genoemd. In 2017 is dit label met de evenementenorganisatoren geëvalueerd. Uit deze evaluatie blijkt dat de organisatoren blij zijn met de waardering en steun van Katwijk Marketing maar dat de toegevoegde waarde van het label vanuit de gemeente beperkt is.
Wethouder Jacco Knape: “Het KW!-label gaf de afgelopen jaren waardering aan de inzet van de evenementenorganisatoren. Dit aspect van waardering willen we graag behouden. Samen met de organisatoren gaan we kijken naar nieuwe mogelijkheden om de waardering te laten blijken aan de evenementen die voor Katwijk zo belangrijk zijn.”
SLA
Katwijk Marketing heeft voldaan aan alle voorwaarden van het SLA van 2017. In de SLA van 2018 is een aantal aandachtspunten vastgelegd.
Katwijk Marketing:
• werkt een activiteitenplan uit waarin onder andere staat aangegeven hoe zij evenementen ondersteunt en versterkt;
• adviseert de gemeente over ontwikkelingen op toeristisch, recreatief en economisch gebied;
• is verantwoordelijk voor de exploitatie van VVV;
• initieert, laten ontwikkelen, ondersteunt en versterkt de evenementen in Katwijk;
• ontwikkelt activiteiten die er ervoor zorgen dat de naam ‘Katwijk’ een grotere, positieve bekendheid krijgt;
• doet actief mee met marketingactiviteiten in de Leidse regio en de Bollenstreek;
• monitort de bijdrage vanuit het bedrijfsleven aan de branding van Katwijk.
In de SLA zijn nog meer activiteiten benoemd. Ook zijn er meetbare doelstellingen afgesproken. Hierbij valt te denken aan een stijging van het aantal volgers op sociale media en meer abonnees voor de nieuwsbrieven van Katwijk Marketing.
Katwijk Marketing
De stichting Katwijk Marketing wordt door de gemeente ingeschakeld om de marketing van Katwijk in de meest brede zin te verzorgen. Het doel is om de lokale economie te stimuleren. Hieronder valt het promoten van recreatieve voorzieningen, zoals horeca, evenementen, natuur en cultuur. Maar de organisatie speelt ook een steeds grotere rol in het vermarkten van Katwijk als aantrekkelijke vestigingsplaats voor particulieren én bedrijven.
KW!-label
Het KW!-label is een kwaliteitslabel dat bezoekers een idee geeft over de mate van professionaliteit van het evenement. Veel evenementen worden georganiseerd door vrijwilligers. Door het label wordt aangegeven dat deze evenementen professioneel zijn en zich kunnen meten met commerciële activiteiten. Voor de organisatoren is het een aanmoediging, omdat hun evenementen bijdragen aan het algemeen belang van de gemeente. In 2017 werden 10 KW!-label uitgedeeld aan onder andere de Kippen- en Kuikenloop, Paardenmarkt Rijnsburg en het Noordzee Zomerfestival.
Persbericht gemeente Katwijk
Geen reacties